Понеділок, 24.07.2017, 13:36
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [73]
Законодавство [40]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [127]
Освіта України [44]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [9]
Консультація [15]
Країна глухих [54]
Адміністратор сайту [6]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2014 » Січень » 14 » Резолюція Першої Всеукраїнської конференції “Історія навчання глухих в Україні” (Із архіву)
12:50
Резолюція Першої Всеукраїнської конференції “Історія навчання глухих в Україні” (Із архіву)
9-10 червня 2000 р. в Культурному центрі УТОГ відбулася І Всеукраїнська конференція "Історія навчання глухих в Україні”.
Конференція була організована і проведена за ініціативи Українського товариства глухих та за участі Міністерства освіти і науки України, АПН України.
У роботі конференції взяло участь понад 110 чоловік. Серед них - академік АПН України, доктори наук (5), кандидати наук (11). З доповідями виступили 40 учасників, які представили близько ЗО наукових установ, навчальні заклади, обласні організації УТОГ, громадські організації тощо.
Учасниками конференції було відзначено, що в сучасних соціально-економічних умовах першочергового значення набуває якість підготовки молоді до самостійного життя. Це безпосередньо стосується і осіб з вадами слуху, котрі мають практично необмежені можливості свого розвитку і можуть плідно працювати.
Перед сурдопедагогічною теорією і практикою постають важливі і складні завдання. Одне з них - це розв'язання проблеми якісної підготовки учнів до праці, продовження освіти, планування сімейного життя, раціонального проведення дозвілля і т.ін., тобто, підготовки нечуючої молоді до повноцінного самостійного життя, до виконання соціальних ролей дорослої людини.
В нашій державі створено чітку диференційовану систему спе¬ціальних навчально-виховних закладів (включаючи дошкільні й середні спеціальні) для осіб з порушеннями слуху. Окрім цього, при масових навчальних закладах (як то: ПТУ, технікуми) відкрито необхідну кількість спеціальних груп, що дозволяє нечуючим юнакам і дівчатам здобувати бажаний рівень освіти і професійно-трудової підготовки.
Поряд з цим практикується індивідуально-групова форма здобуття глухими і слабочуючими й вищої освіти.
На конференції зазначалося, що система освіти глухих і слабочуючих пройшла тривалий, складний шлях свого становлення й розвитку. На сучасному етапі основною освітньою ланкою є спеціальні школи-інтернати. Вони надають учням необхідний обсяг знань, здійснюють формування та розвиток словесної мови як засобу спілкування, забезпечують виховання позитивних рис особистості, проводять трудову підготовку. Випускники спеціальних шкіл одержують можливість для працевлаштування та продовження подальшого навчання у різних типах навчальних закладів. Саме тому увага багатьох доповідачів була звернена на проблеми і нерозв'язані питання, які мають місце в роботі шкіл-інтернатів.
Конференція "Історія навчання глухих в Україні”, окрім аналізу історичного аспекту проблеми, мала на меті й визначення пріоритетних напрямів розвитку освіти нечуючих у нашій державі. Тож, розглядалися питання розробки, апробації та впровадження сучасних інноваційних систем, технологій та методик у навчально-виховний процес, його технічне забезпечення тощо.
Виходячи із вищенаведеного, конференція рекомендує:
-запровадити у школах-інтернатах вивчення жестової мови, іно¬земної мови, а також комп'ютерних технологій;
-організувати у школах-інтернатах курси для сурдопедагогів по вивченню жестової мови;
-в НПУ імені М.П.Драгоманова або в Університеті розвитку людини "Україна” ввести предмет "Жестова мова”;
-визначити терміни навчання глухих і слабочуючих, виходячи із положень закону "Про загальну середню освіту”;
-звернути увагу відповідних установ і організацій на необхідність сучасного програмно-методичного забезпечення роботи спеціальних вечірніх шкіл;
-сприяти розширенню мережі навчальних закладів, де б глухі і слабочуючі могли оволодівати професіями, необхідними в нових ринкових умовах;
-підготувати новий довідник з переліком професій, доступних для осіб з вадами слуху;
-активізувати роботу соціально-психологічної служби шкіл-інтернатів;
-організувати централізоване підвищення кваліфікації вчителів-дефектологів;
-запровадити вступні іспити до навчальних закладів усіх сту¬пенів акредитації для осіб з вадами слуху;
-з метою підвищення відповідальності у ставленні до навчання поновити щорічні підсумовуючі іспити (починаючи з 6-го класу) в школах-інтернатах;
-організувати Асоціацію сурдопедагогів України;
-Другу Всеукраїнську конференцію, присвячену питанням історії навчання нечуючих, провести у 2003 році;
-опублікувати матеріали конференції.


Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 239 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017