П`ятниця, 29.03.2024, 03:14
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2014 » Червень » 6 » Резолюція II Всеукраїнської науково-практичної конференції “Освіта та виховання нечуючих в Україні на сучасному етапі”
14:24
Резолюція II Всеукраїнської науково-практичної конференції “Освіта та виховання нечуючих в Україні на сучасному етапі”

РЕЗОЛЮЦІЯ
II Всеукраїнської науково-практичної конференції “Освіта та виховання нечуючих в Україні на сучасному етапі”

7-8 жовтня 2005 року в м.Києві, в Навчально-відновлювальному центрі УТОГ відбулася II Всеукраїнська науково-практична конференція “Освіта та виховання нечуючих в Україні на сучасному етапі”.
Вищезгадана конференція організована за ініціативою Українського товариства глухих за підтримки Комітету у справах ветеранів, пенсіонерів та інвалідів Верховної Ради України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства праці та соціальної політики України і Фонду соціального захисту інвалідів. У роботі конференції взяли участь понад 150 чоловік - керівників і педагогічних працівників спецшкіл і дитсадків для дітей з вадами слуху, вищих і середніх навчальних закладів, науковців, представників профільних інститутів, працівників системи УТОГ, членів Об'єднання нечуючих педагогів та інших осіб.
Учасники конференції відзначили, що система освіти глухих і слабочуючих пройшла тривалий, складний шлях свого становлення і розвитку. На сучасному етапі основною освітньою ланкою є спеціальні школи-інтернати, які забезпечують належний рівень виховання особистості і надають учням необхідний обсяг знань. Ця робота здійснюється шляхом впровадження у навчальний процес іноваційних технологій, зокрема, за допомогою використання жестової мови як засобу спілкування та навчання глухих. Завдяки одержаним у спеціальній школі знанням нечуючі випускники мають можливість працевлаштування та продовження подальшого навчання у різних типах навчальних закладів. Саме тому увага багатьох доповідачів була звернена на практичне вирішення проблем, які мають місце у роботі шкіл-інтернатів - основної ланки навчання та виховання осіб з порушеннями слуху.
Конференція мала на меті також визначення подальших пріоритетних напрямів розвитку освіти нечуючих в Україні. Під час її роботи розглядалися питання розробки, апробації та впровадження у навчально-виховний процес сучасних інноваційних систем, технологій та методик, його технічне забезпечення.
Учасники конференції відзначають, що за останні 4 роки, що пройшли після проведення І Всеукраїнської конференції, відбулися несуттєві зміни, які не вплинули на якість навчання та виховання дітей з вадами слуху.
Надбанням цього періоду можна вважати:
• внесення доповнення до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” стосовно того, що жестова мова визнається не лише засобом спілкування, а й засобом навчання глухих;
• створення Об'єднання нечуючих педагогів та його активну роботу з виконання своїх статутних завдань;
• втілення спільних проектів Міністерства освіти і науки України та Центрального правління УТОГ щодо проведення Всеукраїнського конкурсу “Ерудит” та Всеукраїнського фестивалю художньої дитячої творчості;
• розширення мережі спецгруп у навчальних закладах різного рівня акредитації.
Проте реалізація названих заходів ще не в повній мірі вирішує проблеми, які стоять перед спеціальною освітою. У зв'язку з цим, виходячи із вищезазначеного, учасники II Всеукраїнської науково-практичної конференції “Освіта та виховання нечуючих в Україні на сучасному етапі”, звертаються з клопотанням до:
Міністерства освіти і науки України:
1. Створити в апараті Міністерства окремий структурний підрозділ з питань навчання та виховання дітей з вадами слуху.
2. Забезпечити реалізацію пп.7, 9, 13 та 16 Основних заходів щодо виконання Програми професійної підготовки інвалідів по слуху і зору у вищих навчальних закладах І-IV рівнів акредитації, затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки та АПН України від 17.11.03р. №№764 і 55, у яких йдеться про:
• створення в Інституті спеціальної педагогіки АПН України лабораторії з питань лінгвістичного вивчення української жестової мови;
• випуск навчальних посібників, титрованих, інформаційних відеоматеріалів на магнітних і цифрових носіях;
• сприяння працевлаштуванню інвалідів по слуху із числа випускників вищих навчальних закладів І-IV рівнів акредитації, які навчалися за державним замовленням;
• введення у вищих навчальних закладах І-IV рівнів акредитації, в яких навчаються інваліди зі слуху, посад сурдоперекладачів тощо.
3. Законодавчо закріпити наказами і постановами МОН шляхи запровадження жестової мови у навчальний процес і здійснити розробку державних освітніх стандартів.
4. Надавати більшу організаційно-фінансову та методичну підтримку спеціальним школам-інтернатам, розташованим у сільській місцевості.
5. Запровадити у вищих педагогічних навчальних закладах підготовку сурдопедагогів-предметників другого та третього ступенів навчання для роботи з нечуючими та слабочуючими дітьми.
6. Ввести в педагогічних університетах, що готують фахівців-сурдопедагогів, п'ятирічний курс вивчення української жестової мови зі складанням відповідних державних іспитів.
7. На реалізацію п.23 Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” збільшити у навчальних планах шкіл-інтернатів для глухих і слабочуючих дітей кількість годин на вивчення жестової мови як предмета, а також забезпечити використання жестової мови нарівні зі словесною у навчально-виховному процесі спецшкіл-інтернатів та дошкільних навчальних закладів для дітей з порушеннями слуху.
8. Ввести сурдопедагогам при наявності відповідного кваліфікаційного документу, що засвідчує знання жестової мови, доплату за рахунок економії фонду заробітної плати.
9. Заборонити практику знаходження в одному класі дітей з різними рівнями розумового розвитку, різним станом мовлення та слуху.
10. Підготувати сучасні програми викладання в класах для дітей з вадами слуху, які мають затримку психічного розвитку.
11. Повернути до реєстру навчальних предметів у школах для дітей з вадами слуху такий предмет як “Читання з губ”, а також ввести з початкових класів нові предмети - “Громадянська освіта” і “Логіка”.
12. Збільшити кількість навчальних годин на вивчення української мови та літератури у школах для дітей з вадами слуху.
13. Створити на регіональному рівні на базі однієї з спеціальних шкіл, починаючи з 11 класу, профільні класи (математичний, біологічний, гуманітарний).
14. Забезпечувати випускників спецшкіл для дітей з порушеннями слуху трудовими спеціальностями, які користуються попитом на сучасному ринку праці, шляхом створення для цього відповідної матеріальної бази і розширення мережі професійно-технічних навчальних закладів.
Міністерства праці та соціальної політики України:
15. Надати спецшколам-інтернатам право самостійного вибору та замовлення відповідно до наявних потреб учнів та педагогів навчального і корекційного обладнання, яке закуповується за кошти Фонду соціального захисту інвалідів.
16. Виділити кошти на реалізацію і впровадження в практику роботи спеціальних освітніх закладів “Програми допрофесійної та соціальної реабілітації дітей - інвалідів зі слуху шляхом впровадження сучасного сурдотехнічного обладнання на 2003-2006 роки”, яка розроблена Фондом соціального захисту інвалідів спільно з НВП "ВАБОС".
Центрального правління Українського товариства глухих:
17. Здійснити роботу по одержанню ліцензії на право підготовки та підвищення кваліфікації перекладачів-дактилологів та педагогів навчальних закладів на базі Навчально-відновлювального центру УТОГ.
18. Організувати на базі Навчально-відновлювального центру УТОГ курси з навчання жестовій мові для педагогічних працівників навчальних закладів різних рівнів акредитації з видачею відповідного посвідчення.
19. Наступну, III Всеукраїнську конференцію, присвячену питанням навчання і виховання нечуючих, провести у 2009 році.
20. Опублікувати матеріали II Всеукраїнської науково-практичної конференції “Освіта та виховання нечуючих в Україні на сучасному етапі”.

7-8 жовтня 2005 р. м.Київ

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 631 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024