П`ятниця, 28.07.2017, 03:32
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [73]
Законодавство [40]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [127]
Освіта України [44]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [9]
Консультація [15]
Країна глухих [54]
Адміністратор сайту [6]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2015 » Серпень » 9 » Про Теребовлянську спецшколу-інтернату для глухих дітей
10:53
Про Теребовлянську спецшколу-інтернату для глухих дітей

Важко жити, не  чуючи шелесту вітру, розмаїття звуків.
Але ж не тільки в цьому цінність життя.
Щастя в самому житті, в тому, що ми робимо.
І немає меж людському умінню...

У самому центрі княжого міста Теребовлі, що на Тернопільщині, знаходиться Теребовлянський навчально-реабілітаційний ценрт Тернопільської обласної ради.
Сьогодні вже мало хто із старожилів древньої Теребовлі пам’ятає історію цього незвичайного закладу. Тоді, в 1945-1946 р., із східних областей України було привезено в Теребовлю шестеро глухих дітей-сиріт, які залишилися без даху над головою. Дітей розмістили в приміщенні колишньої захоронки, з ними працювали двоє вчителів-вихователів.
На даний час навчально-реабілітаційний центр - це сучасний  навчально-виховний комплекс для глухих дітей та дітей з тяжкими порушеннями мовлення.
Упродовж шести десятиліть у цей навчальний заклад з’їжджаються діти зі всіх районів Тернопільщини, а також із сусідніх областей.  
Чим приваблює наш центр?
Він являє собою велику родину, що об’єднує дітей віком від 3 до 19 років.
Заклад має таку структуру:
-дошкільне відділення;
-початкова школа;
-базова школа;
-старша школа.
Процес навчання в навчально-реабілітаційному центрі відбувається за допомогою звукопідсилюючої апаратури, дактильної азбуки, жестової мови. Для глухих учнів розроблені спеціальні навчальні плани та методики, завдяки чому вдається здійснювати корекцію – подолання недоліків у розвитку дитини. Сутністю всієї корекційної роботи і одним із основних завдань всього навчально-виховного процесу в центрі є застосування сучасних технологій та індивідуальних методів корекційно-компенсаційного навчання, котре активізує процес розвитку словесно-логічної пам’яті, сприяє формуванню осмисленого повноцінного сприймання світу. Вчителі занять зі слухо-зоро-вібраційного сприймання усного мовлення та формування вимови використовують комп’ютерну освітню програму "Живий звук", "Видима мова", розроблені на основі новітніх педагогічних технологій.
Учні старшої школи, крім загальної середньої освіти, отримують   професійну освіту. В школі з 1992 р. успішно діє нова система професійної освіти.
Дошкільне відділення має навчальний кабінет, дві спальні, ігрову кімнату, спортивний куточок, кімнату особистої гігієни. Малюки почувають себе тут дуже затишно, бо всі приміщення обладнані відповідними меблями, наочними посібниками, навчальним обладнанням та технічними засобами навчання.
В початковій ланці школи навчаються діти від підготовчого до четвертого класу.
Навчальні кабінети початкової школи повністю обладнані сучасними сурдотехнічними приладами.
Учні основної ланки школи здобувають базову освіту. Вони поряд з навчальними предметами, вчаться говорити і спілкуватися, жити і працювати, відчувати себе повноцінними членами суспільства.
У старшій ланці школи учні паралельно із загальною середньою освітою опановують професії "Кравець" та "Оператор комп'ютерного набору". В школі створена належна матеріально-технічна база з цих робітничих професій.
Професійну майстерність учні набувають на практичних заняттях, що проводяться у реабілітаційному центрі. Швейна майстерня обладнана промисловими швейними машинами, оверлогом, електронними ножицями та іншими приладами, які використовуються на швейних підприємствах.
При школі є теплиця та плодоовочева дослідницька ділянка. Випускники школи частково трудовлаштовуються на швейному підприємстві "Stas LTD" у м.Тернополі.
Свою статутну діяльність з надання початкової професійної підготовки школа проводить через організацію різних профільних курсів, а також шляхом одержання відповідних ліцензій МО і науки України на надання освітніх послуг, пов’язаних з одержанням професійної освіти.
Профіль, який надає школа учням, може змінюватися в залежності від запиту дітей та матеріально-технічної бази.
Створення в школі "Центру професійної реаблітації дітей-інвалідів” дає змогу розширити можливості дітей, створює їм необхідні умови для того, щоб займатися улюбленою справою у відповідності до своїх нахилів.
Педагоги школи постійно працюють над вдосконаленням профорієнтаційної роботи, враховуючи при цьому освітні запити дітей і потреби регіонального ринку праці.
Після закінчення школи учні отримують атестат про загальну середню освіту та свідоцтво відповідного державного зразка про присвоєння однієї із кваліфікацій.
Після закінчення школи учні також мають змогу продовжити навчання. Так, наші випускники навчаються у Київському інституті фізкультури і спорту, Херсонському медичному коледжі, Львівському художньому коледжі, Львівському медичному коледжі. Переможниця Всеукраїнського конкурсу серед глухих дітей "Ерудит-2007" навчається в Київському національному  педуніверситеті ім.М.Драгоманова (сурдопедагогіка).
З вихованцями працюють 57 педагогів. З них: 24 вчителів-дефектологів, 18 педагогів мають вищу кваліфікаційну категорію, два педагоги - звання "Відмінник освіти", вісім – звання "Старший вчитель", один - звання "Викладач-методист".
За всі роки функціонування школи сурдопедагоги здобували освіту в Київському національному педагогічному університеті ім.М.Драгоманова та в Кам’янець-Подільському національному університеті ім.І.Огієнка.

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 205 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017