Четвер, 28.03.2024, 13:54
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2017 » Травень » 23 » Парламент закріпив право на освіту осіб з особливими потребами
15:43
Парламент закріпив право на освіту осіб з особливими потребами

Особи з особливими освітніми потребами можуть отримувати безкоштовну освіту в усіх навчальних закладах
Верховна Рада України підтримала за основу і в цілому законопроект №6437 "Про внесення змін до закону" Про освіту "щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами в освітніх послуг". За документ проголосували 297 парламентарів.
У 2009 році Україна ратифікувала Конвенцію про права осіб з інвалідністю і взяла на себе низку зобов'язань, у тому числі щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на освіту.
Ці документи базуються, зокрема, на принципах, що кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби та відповідно варто розвивати систему освіти в напрямку створення "школи для всіх" - школи, де особи з особливими освітніми потребами зможуть реалізувати своє право на освіту, в тому числі в умовах інклюзивного навчання Школи з такої інклюзивної орієнтацією дозволять створити належні умови для отримання освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням їх індивідуальних потреб, а також повинні стати ефективним засобом забезпечення права таких осіб на освіту, сприяння розвитку його особистості, поліпшення стану здоров'я і якості життя, підвищення рівня участі в житті суспільства зокрема, документом передбачається закріпити право на освіту осіб з особливими освітніми потребами та надати їм можливість отримувати освіту у всіх навчальних закладах, в тому числі безкоштовно в державних і комунальних навчальних закладах, незалежно від встановлення інвалідності".
Також передбачається запровадити дистанційну та індивідуальну форми навчання; визначити поняття "особа з особливими освітніми потребами", "інклюзивне навчання".
Крім того, документом надається можливість особам з особливими освітніми потребами отримати психолого-педагогічну та корекційно-розвивальної допомоги, створити для таких осіб інклюзивні і спеціальні групи (класи) загальноосвітніх навчальних закладах.
Нагадаємо, раніше комітет Парламенту з питань науки і освіти порекомендував ВРУ закріпити право на освіту осіб з особливими потребами.

Проект
Вноситься Президентом України

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг
____________________________________________

Верховна Рада України постановляє:

1. Внести до Закону України "Про освіту" із наступними змінами) такі зміни:
1) у частині першій статті 3:
у першому реченні абзацу першого слова "на безкоштовну освіту в усіх державних навчальних закладах" замінити словами "на освіту в усіх навчальних закладах, у тому числі на безоплатну освіту в державних і комунальних навчальних закладах", а слова "місця проживання та інших обставин" – словами  "особливих освітніх потреб, місця проживання та інших ознак";
абзац четвертий після слова "заочною" доповнити словами "дистанційною, індивідуальною";
доповнити частину абзацом такого змісту:
"створенням належних умов для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами з урахуванням їх індивідуальних потреб в умовах інклюзивного навчання";
2) абзац другий статті 6 доповнити словами "у тому числі доступність для осіб з особливими освітніми потребами освітніх послуг, зокрема інклюзивного навчання, за місцем проживання";
3) статтю 7 доповнити частиною такого змісту:
"Особам з особливими освітніми потребами забезпечується право на навчання з допомогою найбільш доступних для таких осіб мов, методів і способів спілкування, зокрема навчання жестовою мовою, шрифтом Брайля";
4) частину першу статті 14 доповнити абзацом такого змісту:
"забезпечують доступ осіб з особливими освітніми потребами до державних і комунальних навчальних закладів шляхом створення безперешкодного середовища відповідно до законодавства України за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів";
5) доповнити Закон статтею 23-1 такого змісту:
"Стаття 23-1. Забезпечення реалізації права на освіту осіб з особливими освітніми потребами
Особа з особливими освітніми потребами – особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту, сприяння розвитку її особистості, поліпшення стану її здоров'я та якості життя, підвищення рівня участі у житті громади.
Інклюзивне навчання – система освітніх послуг, яка забезпечує реалізацію права на освіту осіб з особливими освітніми потребами та їх соціалізацію та інтеграцію в суспільство.
Психолого-педагогічна, корекційно-розвиткова та інша допомога особам з особливими освітніми потребами в системі освіти надається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з урахуванням їх потреб, визначених в індивідуальній програмі розвитку особи з особливими освітніми потребами.
Індивідуальна програма розвитку особи з особливими освітніми потребами – документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, визначає перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг і засобів для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов'язковим залученням батьків чи інших законних представників дитини";
6) частину сьому статті 36 викласти в такій редакції:
"7. Для здобуття загальної середньої освіти створюються вечірні (змінні) школи, інклюзивні та/або спеціальні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами, а також класи, групи з очною, заочною, дистанційною формами навчання при загальноосвітніх школах.
Загальноосвітні навчальні заклади на підставі письмового звернення особи з особливими освітніми потребами, її батьків чи законних представників утворюють інклюзивні та/або спеціальні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами";
7) статтю 40 доповнити частиною четвертою такого змісту:
"4. Професійна підготовка або перепідготовка осіб з особливими освітніми потребами у професійно-технічних навчальних закладах здійснюється за рахунок бюджетних коштів у межах обсягу державного замовлення з урахуванням медичних показань і протипоказань для їх подальшої трудової діяльності. Вибір форм і методів професійної підготовки проводиться згідно з висновками спеціалістів медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії лікувально-профілактичних закладів";
8) у частині третій статті 42:
абзац перший після слова "заочна" доповнити словом "дистанційна";
в абзаці другому слово "умови" замінити словами "рівні умови";
9) частину другу статті 48 після слова "заочною" доповнити словом "дистанційною";
10) у статтю 61 включити частину третю такого змісту:
"3. Фінансування у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку  додаткових корекційно-розвиткових занять (послуг) та придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, що визначені індивідуальною програмою розвитку особи з особливими освітніми потребами, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством".

2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Голова Верховної Ради України

Категорія: Законодавство | Переглядів: 568 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024