Якщо до Львівської школи Марії Покрови для глухих дітей останнім часом прикута увага громадськості, то про долю дошкільного закладу освіти для дітей зі стійкими порушеннями слуху ніхто не згадує. А даремно…
Відкритий у 1981 році дитячий садочок для дітей з порушеннями слуху (ДЗО № 35) тоді налічував 4 групи (1 група — для дітей слабкочуючих та 3 групи — для дітей глухих), тобто до 40 вихованців. Це явно перевищувало норму (яка складає 6 дітей – в групі глухих та 9 – слабкочуючих), але відповідало потребам часу. Садочок забезпечував корекційним навчанням дітей усієї Львівської області.
Очолювала заклад людина без спеціальної освіти, зате з великим серцем та педагогічним талантом – Леся Михайлівна Ганусин. Взявшись до справи з ентузіазмом, вона зуміла не лише наповнити колишній маєток управителя ресторану, а згодом садочок са
...
Читати далі »
|
У багатьох публікаціях з Харкова зустрічається його ім’я — Олександр Мурашко, член Українського товариства глухих, молодіжний активіст, студент 2 курсу Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди. І завдяки ініціативі позаштатного автора, ветерана Харківської облорганізації Товариства Н.Г.Бєлової, яка зустрілася з Олександром і взяла у нього інтерв’ю, ми маємо змогу більш детально розповісти про цього симпатичного й креативного хлопця, розпитати про джерела його енергії й наснаги для реалізації його численних починань та ініціатив. А перерахувати всі його справи досить складно: це і навчання в університеті, і робота задля хліба насущного, і практика в школі, і ролі в самодіяльному театрі “Аріадна”, і проведення заходів в ОБК Товариства, і реалізація креативних проєктів, і участь у всеукраїнських конкурсах, і ще багато інш
...
Читати далі »
|
Христина Бала не чує від народження і майже не розмовляє. За свої 42 вона народила трьох дітей, закінчила Академію мистецтв і веде дитячий гурток з декору. Та зовсім інше спонукало її знайти: якось у школі діти розповідали про своїх батьків. Тоді донька Христини з гордістю заявила: “Моя мама – королева витинанки, і я хочу бути на неї схожою”. При тому, всі знали, що матір дівчинки має біду зі слухом.
Звісно, ми знайшлися, зустрілися в кафе, спілкувались з допомогою перекладача жестової мови, трохи – письмово. При контакті наживо Христина – абсолютно щаслива і повноцінна людина. Як це можливо, відповіді – нижче.
“Для вас стати художником, це як без нот – музикантом”
Христина народилася без слуху, але батьки це помітили, коли дитині виповнилось два роки. Водили по лік
...
Читати далі »
|
Роки... Швидкоплинним птахом летять вони, перегортаючи крилом дати, подїі, покоління... І тільки пам’ять людська здатна зберегти спогади. Звичайно, насамперед в пам’яті залишаються яскраві, приємні події. Як от, наприклад, ювілейні урочистості з нагоди 80-річчя заснування Новоушицької спеціальної школи Хмельницької обласної ради.
Свято розпочалось ще зі шкільного подвір’я. Щасливі обличчя, усмішки, обійми та сльози радості в очах колишніх випускників — від зустрічі з однокласниками, вчителями, з тими, з ким провели в стінах школи довгі та незабутні роки, з тими, з ким ділились найпотаємнішим.
І ювілярка в цей день була особливо святковою та оновленою. Заснована ще в далекому 1939 році, Новоушицька спеціальна школа для дітей з порушеннями слуху розміщувалась в колишньому поміщицькому маєтку. За роки існування пережила перепрофілювання, е
...
Читати далі »
|
ЧИТАЙТЕ, ДУМАЙТЕ, РЕАГУЙТЕ!!!
Шановна громадо! На ваших очах руйнують мережу закладів компенсуючого типу і школу для глухих дітей у Львові зокрема.
Школа № 101 Марії Покрови для глухих дітей, що знаходиться за адресою Личаківська, 35, яка заснована ще за "бабці Австрії" на кошти мецената, який інтелігентно приховав свою благодійність, плавно йде у небуття. Спершу за надуманими причинами (картопля в машині директора, який цю бульбу привозив для працівників школи) звільнили з посади директора Крамара Юрія Михайловича, який працював у школі понад 20 років. Ним залучено до школи меценатів, які і до сьогодні є частими гостями школи, більше того — друзями, які протягують руку благодійної допомоги уразливим верствам населення — дітям з порушеннями слуху, здебільшого з незаможних родин, як тепер називають з СЖО (зі складними життєвими обставинами), дітя
...
Читати далі »
|
Саме так можуть сказати переможці ХІІІ Всеукраїнського конкурсу “Ерудит”, який відбувся 3 травня 2019 року на базі Культурного центру Українського товариства глухих (УТОГ) серед здобувачів освіти з порушеннями слуху 12-х (13-х) класів закладів загальної середньої освіти.
У конкурсі цього року взяли участь 20 учнів з різних регіонів України. Заявок було більше, але через хворобу не всі змогли приїхати.
Конкурсна програма складалася з двох завдань: тестування з 8 шкільних предметів (української мови, української літератури, історії України, географії, математики, біології, фізики, хімії) та творчої роботи на тему “Мій найкращий вихідний день”.
Оцінювало роботи учасників конкурсу журі у складі спеціалістів Міністерства освіти і науки Ук
...
Читати далі »
|
4 березня 2019 р.на базі Новоушицької спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату Хмельницької обласної ради (смт.Нова Ушиця Хмельницької обл.,вул. Івана Франка, 2) відбувся обласний семінар "Науково-методичне забезпечення реалізації концепції Нової української школи та Державного стандарту для дітей з особливими освітніми потребами", у роботі якого взяли участь наукові співробітники Інституту спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України.
Мета семінару полягала в:
− ознайомленні учасників із науково-методичним та програмним забезпеченням навчально-корекційного процесу в спеціальних закладах освіти відповідно до Державного стандарту для дітей з особливими освітніми потребами, з досвідом роботи щодо удосконалення існуючих і впровадження нових форм та методів корекційної роботи з дітьми з по
...
Читати далі »
|
Володіння іноземною мовою визначає культурний рівень особистості. В умовах глобалізації знання іноземної мови набуває все більшого значення. В цьому процесі англійська мова займає особливе місце, як мова міжнаціонального спілкування. Володіння англійською мовою для молодої людини все більше впливає на її статус і розширює можливості щодо працевлаштування і саморозвитку.
Все вище сказане має пряме відношення до студентів з проблемами слуху, які навчаються в ВНЗ в спеціально створених для них групах. Студенти з порушенням слуху являють собою неоднорідну групу, що характеризується різним ступенем і характером порушення слуху; часом в якому відбулося зниження слуху; рівнем мовного розвитку; наявністю або відсутністю додаткових відхилень у розвитку в якості первинних, а також педагогічними умовами, в яких вони перебували після втрати слуху.
Стаття присвячена особливостя
...
Читати далі »
|
З ініціативи ОНП та за підтримки керівництва ДВНЗ "Київський коледж легкої промисловості" 23 листопада 2018 року відбувся Всеукраїнський семінар-практикум "Вивчення досвіду інклюзивної освіти осіб з порушеннями слуху на базі ДВНЗ ”Київський коледж легкої промисловості"”.
І тематика, і місце проведення цього зібрання не випадкові, адже головною ознакою сучасності є запровадження і активне використання новітніх освітніх технологій, в основі яких — інклюзивність, багатопрофільність фахової підготовки студентів до майбутньої професії, системність і злагодженість в плануванні, організації особистісно зорієнтованого, соціокультурного і компетентністного освітнього процесу, поєднання змісту і форм розвивального, виховного, виробничого навчання з обов'язковим перекладацьким супроводом кваліфікованих фахівців.
Значущості заходу додавало
...
Читати далі »
|
Напередодні Дня знань відбулася розмова з актуальних освітніх питань з директором Хмельницької загальноосвітньої спеціальної школи № 33, кандидатом педагогічних наук Галиною Миколаївною Воробель.
— Як відомо, зараз відбувається ключова реформа Міністерства освіти та науки України під назвою “Нова українська школа” (НУШ). Наголошено, що її головна мета — створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті. Галино Миколаївно, як Ви оцінюєте введення НУШ? Чи готова керована Вами школа до таких нововведень?
— Я позитивно ставлюсь до введення НУШ, оскільки її основні принципи в нашій школі вже давно існують. Завдання педагогів школи — використовувати нові методи навчанн
...
Читати далі »
|
|