Четвер, 29.06.2017, 01:26
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [73]
Законодавство [40]
Сурдопедагогіка [81]
Освіта глухих [127]
Освіта України [44]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [9]
Консультація [15]
Країна глухих [54]
Адміністратор сайту [6]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Освіта глухих

Розкрито гіпотезу Н.Марра про первинність ролі жестів на ранніх етапах розвитку мови; приналежність людства раннього доісторичного періоду до формування жестової мови. Жестова мова є попередницею звукової мови. Коротко описаний життєвий та науковий шлях вченого в умовах тоталітарного режиму. Як доказ гіпотези Н.Марра наведено факти існування мови жестів серед чуючих і в наш час.

Коли вникнути у суть існування ЖМ, яка пройшла своєрідний шлях розвитку, то можна помітити парадоксальний збіг обставин з протилежними наслідками, що пов’язані з використанням ЖМ в різних іпостасях розвитку людських відносин. Так, зокрема, до формування МЖ причетне людство раннього доісторичного періоду, котре не було позбавлене слуху. Їхня ЖМ тоді перебувала в примітивному, спрощеному стані. А ось уже в більш пізній історичний період ця ж мова стає рідною для людей, які позбавлені с ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 194 | Додав: Admin | Дата: 24.12.2015

Час заснування школи глухонімих сягає 1828 р., коли невідомий доброчинець надав первісний капітал у вигляді 15 акцій Національного банку, що дорівнювало 16000 флоринів.
Вважалося, що за псевдонімом Францішек Гольд або Гольдгайм Франці 1. Сучасні дослідники встановили, що анонімним доброчинцем був австрійський єпископ Ян Міхал Леонгард.
4 жовтня 1839р. відкрився Галицький приватний інститут глухонімих імені Святої Трійці, де навчалися 10 вихованців. Галицький заклад глухонімих задовольняв потреби лише 5 % дітей з вадами слуху.
Першим опікуном закладу був губернатор Галичини князь Любковін; першим директором (1830-1836рр.) – о.Ян Гоффман; першим учителем та вихователем – випускник Празького інституту глухонімих, чех Домінік Віхігіль.
У 1833 р. Галицький інститут глухонімих розташувався у власній кам‘яниці на вул.На Рурах, 563 (нині не будино ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 246 | Додав: Admin | Дата: 14.11.2015

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 122 | Додав: Admin | Дата: 30.09.2015

На сучасному етапі в Україні відкриваються перспективи змін у системі спеціальної освіти, пов'язані з новим ставленням до дітей з особливими потребами, розв'язанням завдань, їхньої інтеграції в суспільство. У державній Національній програмі “Освіта (Україна XXI століття)” наголошується на необхідності вдосконалення освіти дітей з вадами психофізичного розвитку в системі закладів суспільного виховання, забезпечення їхньої повноцінної життєдіяльності, соціального захисту, умов для максимальної психологічної та трудової реабілітації.
Та яка б толерантність не декларувалась щодо осіб з особливими потребами, ситуація в Україні з підтримкою глухих громадян - не з найкращих.
Дослідження стверджують, що жестова мова, яка співіснує зі словесною, відіграє важливу роль у житті глухих, їхній когнітивній і комунікативній діяльності. Цікаві результати досліджень ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 243 | Додав: Admin | Дата: 24.09.2015

Базовим принципом і головною метою розвитку освіти і цивілізованого суспільства є забезпечення рівного доступу до якісної вищої освіти.
Сьогодні в світі змінюється фундаментальна роль вищої освіти - із категорії елітарних стандартів вона переходить в статус соціально-культурного мінімуму. Вона стає своєрідним про-пуском у сферу професійної діяльності. Для осіб з порушеннями слуху здобуття повноцінної професійної підготовки є також вирішальним чинником підвищення їхнього соціального статусу та захищеності у суспільстві.
Останні роки характеризуються новим та досить значним підсиленням активності молоді з порушеннями слуху, стосовно здобуття вищої професійної освіти. Про це переконливо свідчить суттєве збільшення кількості глухих студентів та студентів зі зниженим слухом, які навчаються у різних ВНЗ України.
Водночас, нечуюча людина, яка навчається у освітньому зак ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 246 | Додав: Admin | Дата: 13.09.2015

Суть історії полягає в тому, щоб пам’ятати та передавати наступним поколінням події, факти, дати та персоналії. У житті кожної країни відбувається безліч подій, не є винятком і Україна. Серед них є малопомітні, незначні, суттєві, а є ті, що вплинули на подальший розвиток. Одна з таких подій відбулася понад два століття тому на Житомирщині. Саме з неї і почався розвиток вітчизняної сурдопедагогіки.
27 травня у селищі міського типу Романів Житомирської області, в приміщенні районної державної адміністрації, відбувся круглий стіл на тему “Виникнення організованого навчання дітей з порушеннями слуху в Україні”. Захід був присвячений славетній даті - 210-й річниці виникнення вітчизняної сурдопедагогіки.
Круглий стіл був організований лабораторією сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України та відділом освіти Романівської районної державно ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 156 | Додав: Admin | Дата: 09.09.2015

Ім’я доктора Романа Петришина відоме багатьом українцям як в Україні та Канаді, так і в усьому світі. Протягом 20 років він керував Українським центром засобів та розвитку в Канадському університеті МакЮена в Едмонтоні. Саме Роман Петришин, у далекому вже 1999 році, підтримав ініціативу автора цих рядків, що дало початок дуже амбітному проекту зі створення Канадсько-Українського альянсу для глухих та слабочуючих.
Ось як описує Роман Петришин початок і перебіг співпраці України та Канади в справі навчання глухих та зміну парадигми щодо жестової мови та культури глухих у державі та суспільстві:
“Одного дня до мого офісу прийшла жінка (Ірина Жовтуля) і почала розповідати про свого брата - Ігоря Кобеля, який працював у Львівській школі для глухих дітей. Її цікавило, чи наш центр може підтримати його приїзд до Канади, щоб вивчити місцевий досвід стосовно навчанн ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 438 | Додав: Admin | Дата: 05.09.2015

Теребовлянський навчально-реабілітаційний центр Тернопільської обласної ради (колишня назва Теребовлянська обласна комунальна спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для глухих дітей) - спеціалізований навчальний заклад для глухонімих дітей. Історія інтернату розпочинається у 1945-1946 роках, коли із східних областей України було привезено в Теребовлю шестеро глухих дітей-сиріт, які залишилися без даху над головою. Дітей розмістили в приміщенні колишньої захоронки, з ними працювали двоє вчителів-вихователів. Сьогодні інтернат займається вихованням дітей від 3 до 19 років.

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 130 | Додав: Admin | Дата: 13.08.2015

Важко жити, не  чуючи шелесту вітру, розмаїття звуків.
Але ж не тільки в цьому цінність життя.
Щастя в самому житті, в тому, що ми робимо.
І немає меж людському умінню...

У самому центрі княжого міста Теребовлі, що на Тернопільщині, знаходиться Теребовлянський навчально-реабілітаційний ценрт Тернопільської обласної ради.
Сьогодні вже мало хто із старожилів древньої Теребовлі пам’ятає історію цього незвичайного закладу. Тоді, в 1945-1946 р., із східних областей України було привезено в Теребовлю шестеро глухих дітей-сиріт, які залишилися без даху над головою. Дітей розмістили в приміщенні колишньої захоронки, з ними працювали двоє вчителів-вихователів.
На даний час навчально-реабілітаційний центр - це сучасний  навчально-виховний комплекс для глухих дітей та дітей з тяжкими порушеннями мовлення.
Упродовж шести десят ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 197 | Додав: Admin | Дата: 09.08.2015

Жовківська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат заснована у 1953 році. Першим директором школи був Гніпович Іван Дмитрович 1900 р.н.. Школа розміщувалась в трьох приміщеннях. Перше приміщення – корпус, де зараз адміністрація школи, друге – приміщення теперішньої бібліотеки та швейної майстерні, і третє – дерев’яне приміщення, де зараз класні кімнати. Першими вчителями школи були Гніпович Ядвіга Владиславівна – дружина директора, Мартинюк Ганна Сидорівна, Бабій Стефанія Іванівна. В 1956 році в школу прибув згідно скерування Стахнів Євстахій Григорович – вчитель – дефектолог за фахом та його дружина – Жара Ольга Іванівна . На цей час у школі було п’ять класів – комплектів: 1-й, 2-й, 3-й, 4-й і клас для дітей різних за віком.
З 1962 року  Стахнів Є.Г. стає завучем школи. На цій посаді працює до 1970 року. До ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 119 | Додав: Admin | Дата: 04.08.2015

« 1 2 3 4 5 ... 12 13 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017