Понеділок, 23.10.2017, 20:02
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [80]
Законодавство [42]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [146]
Освіта України [47]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [11]
Консультація [15]
Країна глухих [60]
Адміністратор сайту [7]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Освіта глухих

У Резолюції XII Всесвітнього конгресу ВФГ зазначено, що 80% глухих людей світу не одержує навіть початкової освіти. На такому фоні Україна має вагомі здобутки в одержанні освіти особами з вадами слуху. У нашій країні є глухі і слабочуючі, котрі мають різний рівень освітньої підготовки: початкову освіту, неповносередню, загальну і спеціальну середню та вищу освіту. Втім, порівняння цифрових показників свідчить про те, що найбільша кількість осіб з вадами слуху має початкову освіту, незначна - неповну середню, ще менше - середню (середню спеціальну). Вищу ж освіту має малочисленна кількість нечуючих в Україні (0,7 %). Таким чином, рівень освіти нечуючих потребує підвищення, хоч у цьому плані є певні позитивні зрушення за останнє десятиріччя.
Сьогодення вим ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 488 | Додав: Admin | Дата: 29.06.2013

 

Заснування у 1968 році лабораторії сурдопедагогіки, як самостійної одиниці, було здійснено при Інституті педагогіки за ініціативи та фінансової підтримки Центрального правління Українського товариства глухих (голова ЦП УТОГ - К.Філонок. заступник - Т.Філяніна).
Теми досліджень, які ініціювало Центральне правління, впродовж більш як двадцятирічного періоду співробітництва (голови ЦП УТОГ: Ф.Семко, П.Шпак, Ю.Максименко) були актуальними та перспективними. Це, зокрема, навчання дорослих у вечірніх школах для глухих, виховання глухої дитини в сім'ї, покращення дошкільної підготовки та удосконалення навчально-виховного процесу у школах-інтернатах для глухих дітей.
Для вечірніх шкіл були підготовлені програми, методичні посібники з використання технічних засобів (М.Медведев), з української, російської мов (Є.Пущин, Г.Чефранова, Р.Якуб ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 340 | Додав: Admin | Дата: 27.06.2013

Ми живемо сьогодні, наприкінці двадцятого сторіччя, у світі, сповненому тривог, але водночас і дивовижних перспектив на майбутнє. А проте ми спроможні контролювати свою долю і змінювати своє життя, сподіваючись на краще, чого попередні покоління навіть уявити собі не могли.
Сьогодні у Львівській спецшколі-інтернаті для глухих дітей ім.Марії Покрови працюють педагоги з вадами слуху. Це Олег Думинець і Валентин Шестаков.
Коротко розповім, як я йшов до професії педагога.
Я народився 7 лютого 1965 року у Львові, в сім'ї службовця. Слух втратив внаслідок родової травми. З 1969 року навчався у Львівській спецшколі-інтернаті №101 для глухих дітей. Під час навчання захоплювався точними науками, зокрема математикою, і тому в майбутньо ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 459 | Додав: Admin | Дата: 25.06.2013

Для осіб з вадами слуху у нашій країні створена державна система освіти, яка пройшла тривалий шлях у своєму становленні та розвитку. На сучасному етапі дана система в основному відповідає структурі освіти, визначеній Законом про освіту в Україні.
Першою ланкою є дошкільна освіта. Тут наявні вагомі здобутки у навчанні та вихованні дітей з вадами слуху дошкільного віку. За останні десятиріччя значно зросла мережа спеціальних закладів та кількість дітей, які в них перебувають. Існують також дошкільні відділення (групи) при школах-інтернатах, що дає можливість забезпечити наступність у навчанні дітей та посилює відповідальність педагогічного колективу за якість їхньої підготовки до навчання у 1-му класі.
Позитивним можна вважати організацію диференційо ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 2836 | Додав: Admin | Дата: 22.06.2013

Вивчаючи історію навчання глухих в Україні, починаючи з дореволюційного періоду, не можна не згадати Івана Панасовича Соколянського, видатного педагога, вченого-дефектолога, науковця-експериментатора.
Педагогічна громадськість України відзначила у 1999 році 110-у річницю від дня його народження. Діапазон наукових інтересів вченого широкий і багатогранний. Науково-дослідна і педагогічна діяльність І.Соколянського включала широке коло загальнопедагогічних проблем. Особливо плідною була його робота, що припадає на період створення фундаменту педагогічної теорії та практики в 20-30-ті роки, які характеризуються значним підвищенням національно-культурного розвитку, створенням власної системи народної освіти. І.Соколянський стояв біля джерела становлення й раннього періоду розвитку вітчизняної педагогіки як самостійної наукової галузі.
І.Соколянський - ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 719 | Додав: Admin | Дата: 19.06.2013

Фашистська окупація України завдала значних збитків не тільки народному господарству республіки, але й культурі, освіті ій науці. За ці роки було знищено 8104 шкільних приміщень і частково зруйновано 10052. Тільки системі Міністерства освіти УРСР було завдано збитків майже на 6 млрд. карбованців.
За роки німецької окупації більшість приміщень спеціальних шкіл було зруйновано; підручники, науково-методичну та художню літературу навчальних закладів знищено; шкільне майно пограбовано. Вчителі і вихователі шкіл для глухих дітей частково були евакуйовані. Ті ж, що не змогли виїхати, використовувалися німцями як чорнороби.
Голод під час окупації призвів до загибелі 7 вчителів харківських спеціальних шкіл. В катівнях гестапо було замучено 30 кращих педагогів.
Лише окремі школи для глухих дітей під час німецької окупації мали змогу працювати, однак кількість учнів у них була мізе ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 569 | Додав: Admin | Дата: 17.06.2013

Хочу рассказать о неизвестных многим сведениях, которые находятся в Музее истории Украинского общества глухих при Культурном центре УТОГ. Неслышащая соседка из нашего дома случайно обнаружила в купленной ею книге интересные сведения о школе глухонемых на Волыни и передала ее мне для музея. Книга эта - из серии "Зодчие России”, автор Тома де Томон, выпуск 1980 года.
На стр.57, в небольшом очерке под заголовком "Институт на Волыни”, описано, как создавалось и строилось первое учебное заведение для глухонемых в Украине.
Эта информация говорит о том, что са ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 597 | Додав: Admin | Дата: 16.06.2013

Розвиток теорії і практики громадської опіки, виховання і навчання глухих дітей завершився на початку XIX ст. виникненням спеціально організованих навчально-виховних закладів (училищ). Це сталося тоді, коли в тогочасній Росії здійснювалися серйозні перетворення в галузі народної освіти, зумовлені змінами соціально-економічних умов. Розвиток капіталізму вимагав реорганізації народної освіти.
Почали створюватися перші спеціальні училища для глухих дітей. Як зазначає академік М.Д.Ярмаченко, спочатку виникали невеличкі приватні заклади, які порівняно швидко розпадалися. Наприклад, у 1805 році граф Ільїнський зробив спробу відкрити у своєму маєтку в м.Романово інститут для глухих і німих, але вона не увінчалася успіхом. В цей же час декілька спроб відкрити та ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 845 | Додав: Admin | Дата: 15.06.2013

Питання про можливості розвитку пізнавальної діяльності глухих - одне з центральних у сурдопедагогіці і сурдопсихології. Від його вирішення в значній мірі залежить вирішення ряду конкретних педагогічних і методичних питань, пов'язаних із практикою спеціально організованого навчання і виховання глухих дітей. Актуальність проблеми зу¬мовлена і тим, що тривалий час існувало хибне уявлення про глухонімоту і про можливості розвитку глухонімих.
В епоху середньовіччя глухонімота визначалася як "кара божа”, тому навіть думка зробити щось для покращання стану глухонімих вважалося святотатством. Не розуміючи зумовленості німоти глухотою, здебільшого намагалися відшукати у глухонімих людей вади мовного апарату. Оперативне втручання (підрізування ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 612 | Додав: Admin | Дата: 14.06.2013

У дореволюційний час в Україні становище глухонімих у суспільстві було дуже важким. На це впливали, насамперед, погляди й ставлення громадськості до людей цієї категорії. Навчання глухих дітей не було державним завданням.
Спеціальні школи для глухонімих дітей почали створюватись в дореволюційній Україні у першій половині XIX ст. Вони відкривалися за приватної ініціативи, утримувалися на кошти опікунства і були платними. На той час не було єдиного кваліфікованого керівництва навчально-виховною роботою закладів для глухонімих дітей. Кожна школа проводила цю роботу по-своєму. Навчальні програми розроблялися місцевими педагогічними колективами на основі власного досвіду. Єдиних навчальних планів, програм та підручників школи не мали. Навчання глухих в Україн ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 1135 | Додав: Admin | Дата: 13.06.2013

« 1 2 ... 11 12 13 14 15 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017