Понеділок, 23.10.2017, 20:02
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [80]
Законодавство [42]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [146]
Освіта України [47]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [11]
Консультація [15]
Країна глухих [60]
Адміністратор сайту [7]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » Освіта глухих
Мабуть, зайвим є наголошення на тому, якою потрібною й важливою є перша Всеукраїнська конференція на тему: "Історія навчання глухих в Україні”, оскільки всі питання, які вона має розглянути - назрілі й актуальні. Роздумуючи над темами доповідей, я замислилася над такою: "Використання дактильно-жестової мови глухих у процесі їх освіти”. Чому? Напрошується загальнопоширена відповідь: "Тому, що жестова мова є рідною мовою глухих”. Ця фраза пояснює все й, водночас, не пояснює нічого малокомпетентним в галузі сурдопедагогіки людям.
Почну з опису свого життя. Народилась я в сім' ї глухих. Мати була слабочуючою, мала III ступінь туговухості, розмовляла фразовою мовою з аграматизмами. Батько - цілком глухий (не реагував абсолютно ні на які звуки будь-якої сили), був "німим”, тобто не говорив зовсім, лише в стані гніву з горла виривались дивні, нелюдські звуки, правда, великої сили. І батько, й мати ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 316 | Додав: jurist | Дата: 16.07.2013

Загальноосвітня спеціальна школа-інтернат для глухих дітей у м.Києві пройшла великий і складний шлях свого становлення та розвитку. Її історія висвітлена у шкільному музеї.
Відкриття школи пов'язане з важливими історичними подіями.
Майже через 100 років після утворення Петербурзького училища глухих (в 1898 році) було організоване Всеросійське Опікунство про глухонімих, яке, за словами М.Богданова-Березовського, мало завдання зібрати в єдине ціле розкидані осиротілі російські школи глухонімих дітей, підтримати їх морально та матеріально. Адже до цього всі периферійні школи виникали з приватної ініціативи й існували на випадкові кошти.
Вже в червні 1900 року за ініціативою Київського відділу цього Опікунства в м.Києві було відкрито спеціальну школу для глухих.
Спочатку власного приміщення школа не мала, доводилося розміщуватися у найманій квартирі.
Вдруге знамено історії замайоріло ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 364 | Додав: jurist | Дата: 15.07.2013

Здесь буквы учат,
Звуки ставят.
Проходит время, и заставят
Свое безмолвье победить,
Читать, писать и говорить.

Именно этому учат детей с нарушениями слуха в Червонопартизанской спецшколе-интернате.
В 1968 году, после ликвидации общеобразовательной школы-интерната для детей Свердловского района, на основании приказа облоно №268 от 31.05.68, была организована Червонопартизанская спецшкола-интернат для тугоухих детей. Первым директором был назначен Баранников Иван Андреевич. Спецшкола-интернат состояла из трех групп тугоухих детей и насчитывала 54 ученика. В ноябре этого же года открылась группа 1-3 классов для слабовидящих детей, состоявшая из 39 человек. Они продолжали свое обучение в нашей школе до 1973 года. В 1973 году в г.Рубежное была открыта спецшкола-интернат для слабовидящих детей, куда и были переведены эти дети.
Вот уже 30 лет существует Червонопартизанская спецшкола-интернат для сл ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 743 | Додав: jurist | Дата: 14.07.2013

В период с 1964 по 1978 год в г.Сватово действовала общеобразовательная школа-интернат. Первого сентября 1978 года в Сватово из Старобельска, в связи с реорганизацией, была переведена школа для глухих детей. В школу-интернат приехали глухие дети. Этих ребят встретили просторные спальни и классы, ученики оказались в довольно неплохих бытовых условиях. Но перед нами, педагогами, возникли новые проблемы:
-проблемы общения: как обратиться к ребенку, как достучаться до его сердца, сознания, как понять его мысли, настроения, обращенную к нам речь;
-проблемы обучения: как научить ребенка говорить, слышать, усваивать учебный материал различных школьных предметов;
-проблемы оборудования классных комнат: как установить звукоусиливающую аппаратуру и добиться, чтобы звук, ударяясь о стены, не звучал многоголосым эхом. Что делать со слишком большими классными комнатами, которые не при ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 618 | Додав: jurist | Дата: 13.07.2013

По состоянию на 1 января 2000 года в г.Одессе и Одесской области имеются 3 школы-интерната - Одесская школа-интернат №91 для глухих детей, школа-интернат № 97 для слабослышащих детей и Болградская школа-интернат для глухих детей, Одесский специальный детский сад №113 и вечерняя школа рабочей молодежи №19.
Все эти учебные заведения созданы давно, и за время своего существования дали знания и путевку в жизнь многим молодым людям, частично или полностью лишенным слуха. А вот истории создания и работы этих учебных заведений фактически нет, и нужно сказать спасибо Центральному правлению УТОГ за проведение I Всеукраинской конференции по вопросу "Истории обучения глухих в Украине”.
Мне пришлось по крупицам собирать материалы об этих учебных заведениях, но так как времени отведено недостаточно, чтобы можно было изложить сведения о каждом из них, я расскажу только об Одесской ... Читати далі »

Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 793 | Додав: jurist | Дата: 12.07.2013

Серед учнів загальноосвітньої школи, які з труднощами опановують шкільну програму, досить значна частина тих, що мають ті чи інші порушення слуху. Опинившись в масовій школі, вони нерідко одразу потрапляють в когорту невстигаючих учнів. Неуспішність таких школярів досить часто залишається незрозумілою для вчителя, оскільки зниження слуху незначне і непомітне.
Вчитель найчастіше помічає нечітку вимову, збіднене мовлення, невпевненість і недостатню комунікабельність учня. В 1-му класі неуспішність таких дітей не викликає особливого занепокоєння, такі учні на перших етапах навчання за активної допомоги батьків старанно вчаться писати і читати, оволодівають елементарними арифметичними діями. Однак, при подальшому навчанні виявляється їхня безпорадність при розв'язанні текстових математичних задач, яка супроводжується нерозумінням тексту; збіднення активного словникового запасу призводить до труд ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 384 | Додав: jurist | Дата: 11.07.2013

У 20-З0 роках у працях П.П.Блонського, Л.С.Виготського була розроблена методологічна позиція, згідно з якою провідна роль у психічному розвитку дитини належить навчанню. В Україні у 50-х роках дослідження А.М.Гольдберг, М.О.Киричука, Г.С.Костюка, М.Д.Ярмаченка визначили напрямок вивчення можливостей управляння психічним розвитком дитини в процесі її навчання, детермінованого об'єктивними зовнішніми обставинами - програмою, змістом та методичним апаратом підручників, методичними прийомами, які використовуються вчителем.
"Виключно всі психологічні особливості дефективної дитини мають в основі не біологічне, а соціальне явище. Глухота - недолік переважно соціальний” (Л.С.Виготский. Лекции по педологии. - Ижевск, издательство Удмуртского университета. 1996, стр.95). Висновок Л.С.Виготського про соціальну сутність феномену глухоти дозволяє розглядати систему навчання нечуючих дітей як основне джерело розвитку психічних ф ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 257 | Додав: jurist | Дата: 09.07.2013

На початку виступу дозвольте висловити вдячність Центральному правлінню Українського товариства глухих в особі голови ЦП УТОГ Ю.П.Максименка та його заступника Г.М.Мережко за ту увагу, яка приділяється спецшколам України. Особлива подяка за організацію цієї конференції, яка актуальна саме сьогодні, коли вирішуються нагальні проблеми розвитку освіти.
Педагогічний колектив Київської спецшколи-інтернату №6, відчувши подих XXI століття, зосередив зусилля на розробці нових підходів до організації навчально-виховного процесу. Зокрема, на всіх рівнях навчання відбувається поступове переорієнтування педагогів на концепції, в центрі яких знаходиться особистість дитини з її потребами і інтересами, життєвими проблемами і перспективами.
Суттєві зміни відбулися в програмах з трудового навчання в нашій школі. Учні 10-х класів, починаючи з 1998 року, вперше отримали можливість навчатися за програмою повної загальноосвітньої сер ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 346 | Додав: jurist | Дата: 08.07.2013

Вивчення літературних джерел щодо проблеми розвитку усного зв'язного мовлення дітей зі зниженим слухом доводить її актуальність і значущість для сурдопедагогічної теорії і практики.
Перебування зазначеної категорії дітей в умовах постійного інформаційного дефіциту, обмеженість можливостей їх мовленнєвого розвитку негативно позначаються на оволодінні змістом будь-якого навчального предмету у певному обсязі. Досить серйозно ця проблема постає у контексті роботи над літературним твором. Виходячи з цього, ми б хотіли бодай певною мірою розглянути роль і можливості навчального процесу як головного чинника у формуванні усного зв'язного мовлення учнів на уроках рідної і зарубіжної літератури. Саме уроки літератури, як ніякі інші, відкривають необмежені можливості для духовного, естетичного і мовленнєвого розвитку школярів.
Аналіз усних зв'язних висловлювань слабочуючих учнів на уроках літератури засвідчив, що вони нерід ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 625 | Додав: jurist | Дата: 07.07.2013

Мета і завдання, які стоять перед школою для дітей з вадами слуху, єдині з метою і завданнями, які стоять перед масовою школою. Загальноосвітня школа покликана виховувати всебічно розвинену людину, майбутнього члена нашого суспільства.
Але в зв'язку з тим, що школа для дітей з вадами слуху призначена для особливого контингенту учнів - глухих, слабочуючих, пізнооглухлих і позбавлених мови, вона має специфічні завдання, головне з яких - формування в учнів словесної мови.
Враховуючи важливу роль усної мови як засобу спілкування, слід зважати на те, що перше головне завдання навчання глухих, слабочуючих і пізнооглухлих вимови полягає у забезпеченні виразності їхньої усної мови. Друге завдання пов'язане з розвитком мови як засобу мислення, як бази для оволодіння мовою і полягає у тому, щоб домогтися максимальної її членороздільності.
Активність учнів - це запорука ефективного навчання як процесу. Формування у дітей ... Читати далі »
Категорія: Освіта глухих | Переглядів: 456 | Додав: Admin | Дата: 02.07.2013

« 1 2 ... 10 11 12 13 14 15 »
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017