Четвер, 25.04.2024, 01:30
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2014 » Квітень » 8 » Особистісно зорієнтований підхід у навчанні і вихованні слабочуючого школяра як громадянина України
11:20
Особистісно зорієнтований підхід у навчанні і вихованні слабочуючого школяра як громадянина України

Наш час - час змін і перетворень у різних сферах життя, зокрема й у навчально-виховному процесі нечуючих.
Педагоги шкіл покликані виховати людину - впевнену в собі, перспективну, вміючу поєднати духовний світ, знання, практику та ініціативність.
Це можливо лише за умов особистісно-зорієнтованого навчання та виховання, тому що педагогічні технології, зорієнтовані на особистість, найповніше забезпечують комфортні, безконфліктні й безпечні умови розвитку дитини, всебічно реалізують її природний потенціал.
Цей підхід був і залишається головним у роботі педагогічного колективу Березівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-III ст. для дітей зі зниженим слухом.
Інтерактивні технології, технологія інтегрованого та розвивального навчання, колективних творчих справ, навчання як дослідження, створення ситуації успіху, проектна технологія займають чільне місце в системі особистісно зорієнтованого навчання і виховання слабочуючих.
Високий рівень вимогливості до знань дає позитивні результати: випускники школи підтверджують свої атестати при вступі у середні спеціальні та вищі навчальні заклади.
Про високу якість шкільної освітньої підготовки свідчить той факт, що із 45 випускників школи за останні три роки продовжують навчання в ПТНЗ та в закладах різного рівня акредитації 43 учні (з них: 7 - у вищих, 14 - у середніх спеціальних). Хочу висловити слова щирої вдячності ЦП УТОГ і особисто Ю.П.Максименку за путівки у ВНЗ для переможців конкурсу “Ерудит”.
Втілюється ідея безперервної освіти осіб з вадами слуху, все більше відкривається спеціальних груп при існуючих навчальних закладах.
Широка мережа гуртків, факультативів у школі забезпечує можливості розвитку та удосконалення здібностей, нахилів та уподобань дітей.
Вони співають і танцюють, шиють і вишивають, малюють, займаються спортом, вирощують квіти. До речі, основу національної збірної з волейболу серед нечуючих складають наші учні та випускники, які скарбничку золотих медалей Дефлімпійських ігор-2005 поповнили шістьма нагородами. Починаючи з 1986 року, в школі виховано:
-чемпіонів України - більше 100;
-чемпіонів світу - 8;
-чемпіонів Європи - 7;
-майстрів спорту - 4;
-майстрів спорту міжнародного класу - 5;
-заслужених майстрів спорту - 6.
Хореграфічний колектив школи у травні 2005 року став переможцем II етапу Всеукраїнського фестивалю художньої самодіяльної творчості серед учнів шкіл-інтернатів для глухих та слабочуючих дітей.
Від неповторної краси шкільних клумб, що займають 0,3 га території школи, не можна відірвати очей.
Я переконана: завдяки тому, що майже кожен знаходить справу до душі, що на практиці широко реалізується індивідуальний підхід, зорієнтований на особистість, що у колективі панує демократичний дух, творча співпраця педагога і дитини, що учнівський парламент є наскрізь дієвим, - у нас відсутні правопорушення; наші випускники отримують хорошу підготовку до життя; вони стають громадянами України з активною життєвою позицією.
Вищесказаним я хотіла підкреслити, що "не все так погано у нашому домі", у домі освітнього простору нечуючих.
Свій педагогічний шлях починала вихователем у цій ж школі, працювала вчителем, заступником директора. Маю за плечима майже 30-річний досвід роботи із слабочуючими.
Дозвольте висловити свою думку щодо резервів та проблем в нашій роботі.
-Необхідно визначити статус жестової мови в школі. Знання всіма педагогами жестової мови у школах для дітей з порушеннями слуху необхідне як повітря. Потрібно ввести в штатний розпис наших шкіл посаду сурдоперекладача.
-Окремі підручники важкі навіть для учнів масових шкіл, їх складність не додає інтересу до вивчення предмета.
-Необхідне розумне розвантаження учнів (краще менше, та краще).
-Спеціальні школи II-III ступенів чекають Державний стандарт спеціальної освіти.
-Термін навчання дітей з вадами слуху має відрізнятися від терміну у масових школах у бік подовження.
-Необхідно забезпечити школи найновішими сурдотехнічними засобами. Увагу сільській школі!
-Потребує уваги не лише розширення мережі спецгруп у середніх спеціальних і вищих навчальних закладах. Головне тут - працевлаштування. Адже поки що у нас отримати спеці-альність ще не означає отримати роботу.
-На часі створення при існуючих школах-інтернатах навчальних закладів нового типу, де б велась диференційована підготовка нечуючих учнів і де за бажанням могли б навчатись діти з різних регіонів України.
-Інтегроване навчання як одна з провідних тенденцій сучасного етапу розвитку освіти нечуючих має право на запровадження поруч із існуючою системою спеціальних навчальних закладів.
Щасливий час становлення особистості, час надій і розчарувань, віри і зневіри. Бере він свій початок зі шкільної парти. І ми, педагоги, робимо все, щоб школа стала для кожного вихованця захоплюючим, яскравим світом, що розкриває свої таємниці, відчиняє двері в ще не звідане, безмежно цікаве. Ми додаємо своїм учням віри у власні сили, сили духу у подоланні особистих фізичних вад.

Васянович Л.П., директор Березівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-III ст. для дітей зі зниженим слухом, відмінник освіти України (ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція "Освіта та виховання нечуючих на сучасному етапі”, 7-8.Х.2005, м.Київ)

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 741 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024