Четвер, 25.04.2024, 19:48
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [135]
Законодавство [73]
Сурдопедагогіка [115]
Освіта глухих [191]
Освіта України [57]
Освіта за кордоном [21]
Медицина [15]
Консультація [18]
Країна глухих [80]
Адміністратор сайту [8]
Пошук
Вхід на сайт
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

hit counter
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2014 » Березень » 18 » Комп‘ютерна програма “Українська дактильна абетка” як засіб інтелектуального та творчого розвитку дітей з порушеннями слуху
14:10
Комп‘ютерна програма “Українська дактильна абетка” як засіб інтелектуального та творчого розвитку дітей з порушеннями слуху
Забезпечення сучасного рівня навчання дітей з вадами слуху тісно пов'язане з комп'ютерними технологіями, які є значним резервом інтелектуального та творчого розвитку дитини.
Комп'ютерна програма "Українська дактильна абетка” створена для дітей, що мають порушення слуху, батьків, які бажають вивчити українську дактильну абетку, щоб мати можливість з раннього дитинства спілкуватися зі своєю дитиною та розвивати її здібності, а також для всіх бажаючих вивчити українську дактильну абетку.
Створюючи комп'ютерну програму "Українська дактильна абетка”, автори намагались:
1)надати можливість розвитку дитині з порушеним слухом, формувати у неї впевненість у своїх силах;
2)забезпечити доступний зміст, розвивальний характер навчання нечуючої дитини;
3)забезпечити принцип індивідуального підходу до кожної дитини;
4)полегшити спілкування, взаємовідносини чуючих батьків і педагогів та нечуючих дітей.
Комп'ютерна програма "Українська дактильна абетка” містить набір спеціально підготовлених завдань, що спрямовані на допомогу дітям та дорослим, які мають порушення слуху різного ступеню тяжкості; чуючим батькам, які прагнуть спілкування із власними дітьми, що мають порушення слуху; всім бажаючим вивчити українську дактильну абетку.
Весь комплекс комп'ютерної програми складається з ряду модулів: "Дактилема”, "Слова”, "Текст”, "Кросворд”. Учитель, дитина, дорослий користувач обирає той модуль, який відповідає потребам конкретної особи, рівню її підготовки, інтересу, який викликає у користувача певний модуль.
Проте у поданому порядку модулів закладена певна логіка роботи з ними. Послідовність роботи з програмою базується на принципах "від простішого - до складнішого”; міцності засвоєння знань, умінь та навичок; наочності; доступності; систематичності і послідовності; індивідуального підходу до кожної людини; емоційності.

Коротко зупинимось на кожному модулі.
1. Модуль "Дактилема”.
Користувач обирає букву, з якою він буде працювати, наводить стрілочку курсора на неї і натискає лівою кнопкою миші один раз.
У демонстраційному віконці з'являється зображення дівчинки, яка демонструє дактильний показ обраної букви, озвучуючи її. Внизу на панелі є графічне зображення літери, підкріплене малюнком, назва якого починається з даної букви і опис показу в режимі "Підказка”. При вимкненні "Підказки” зникає довідка про опис дактилеми і графічне зображення літери з малюнком.
Закінчивши засвоєння певної дактилеми, користувач переходить до вивчення іншої, наводячи на неї стрілочку курсора і натискаючи лівою кнопкою миші один раз.

2. Модуль "Слова”.
Користувач наводить стрілку курсора на режимне віконечко "Слова” і натискає лівою кнопкою миші один раз. На багатофункціональній панелі внизу демонстраційного віконця з'являється набір з десяти слів, які починаються або містять букву, оперування якою хоче закріпити користувач.
Наводячи стрілочку курсора на гучномовець у віконечку проти певного слова і натискаючи лівою кнопкою миші один раз, користувач бачить дактильний показ цього слова у демонстраційному віконці та чує озвучене слово.
Вимкнувши панель "Підказка”, натиснувши один раз лівою кнопкою миші, користувач вимикає озвучення і зображення написаних слів. Побачивши, як дівчинка дактилює слово, користувач записує його у відповідну колонку.
Записавши слово (декілька слів, всі слова), користувач може перевірити себе за допомогою колонки "Перевірити”, навівши на неї стрілочку курсора і натиснувши лівою кнопкою миші один раз. Вірно виконане завдання схвалить нахилом голови вперед віртуальний контролер - кролик. Якщо ж завдання виконане невірно, він же помахає і головою вправо-вліво. Щоб вийти з даного режиму, наводимо стрілочку курсора на іншу дактилему і натискаємо лівою кнопкою миші І раз. Якщо є потреба повторити чи продовжити роботу в даному режимі, наводимо стрілочку курсора на потрібну букву, натискаємо лівою кнопкою миші один раз і написані слова з'являються знову.
Щоб вийти з режиму "Слова”, стрілочку курсора наводимо на інший режим і лівою кнопкою миші натискаємо один раз.

3. Модуль "Текст”.
Навівши стрілочку курсора на панель "Текст” і натиснувши лівою кнопкою миші один раз, користувач бачить, як на багатофункціональній панелі з'являється графічне зображення літери, підкріплене малюнком і віршований текст. Навівши стрілочку курсора на зображення відкритої книжки, натиснувши лівою кнопкою миші один раз, користувач бачить, як дівчинка дактилює вірш.
При роботі в даному режимі необхідно звернути увагу на інтервали між демонстрацією слів. В режимі "Текст” можна виконувати складніше завдання. Навівши стрілочку курсора на панель "Підказка”
і вимкнувши її, користувач натискає на кнопку із зображенням книжечки і бачить дактильний показ віршика. Користувач за допомогою ручки та зошита записує ті слова, дактильний показ яких він бачить у демонстраційному віконці. Навіть при вимкненій "Підказці” зберігаються інтервали між словами. Тому при написанні завдання користувач розуміє, де закінчується одне і починається інше слово. Інтервал зорово підкріплюється за допомогою умовного сигналу "Лампочка”, який розташований в нижньому правому кутку. Щоб перевірити правильність виконання завдання, користувач включає "Підказку”.
Щоб вийти з модулю "Текст”, користувач наводить стрілочку курсора на будь-який інший режим і натискає лівою кнопкою миші один раз.

4. Модуль "Кросворд”.
Користувач наводить стрілочку курсора на панель "Кросворд” і один раз натискає лівою кнопкою миші. На багатофункціональній панелі з'являються пусті клітинки, в які необхідно вписати слова. Навпроти кожної лінії є зображення лампочки, натискаючи на яке користувач приводить в роботу даний режим. Дівчинка в демонстраційному віконці дактилює слово, яке озвучується, а користувач має записати слова в клітинки в такому порядку:
1.Встановити стрілку курсора в клітинці, вписати букву.
2.Перевести стрілку курсора в наступну клітинку, вписати наступну букву і т.д.
Коли всі слова записані, по вертикалі з'являється ключове слово кросворду. По закінченні роботи користувач наводить стрілочку на дзвіночок і лівою кнопкою миші натискає один раз. Якщо кросворд записаний без помилок, то в демонстраційному віконці з'являється зображення, що відповідає даному слову, якщо ж ні - демонстраційне вікно залишається без змін. В режимі вимкненої "Підказки” зникає озвучення дактилеми.
Крім того, програма містить додаткові панелі: "Годинник”, "Календар”, "Персонаж”, "Панель швидкостей”, "Зміна завдань”.
Автори комп'ютерної програми "Українська дактильна абетка” працювали над нею, вкладаючи велику любов до дітей з порушенням слуху та дорослих, які мають проблеми у спілкуванні та потребують допомоги.
Сподіваємось, що комп'ютерна програма "Українська дактильна абетка” стане для усіх вас гарним помічником і другом та відкриє вам чудовий і багатогранний світ української жестової мови!

Дмитрієва О.І., вчитель-методист Кам'янець-Подільського багатопрофільного навчально-реабілітаційного центру для дітей з комплексними психофізичними вадами, аспірант Кам'янець-Подільського державного університету (ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція "Освіта та виховання нечуючих на сучасному етапі”, 7-8.Х.2005, м.Київ)

Категорія: Сурдопедагогіка | Переглядів: 1516 | Додав: Admin | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024