Четвер, 24.08.2017, 05:36
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
Інформація ОНП [74]
Законодавство [41]
Сурдопедагогіка [82]
Освіта глухих [127]
Освіта України [45]
Освіта за кордоном [19]
Медицина [9]
Консультація [15]
Країна глухих [54]
Адміністратор сайту [6]
Пошук
Вхід на сайт
ОБ'ЄДНАННЯ НЕЧУЮЧИХ ПЕДАГОГІВ
Головна » 2017 » Серпень » 10 » Кабінет міністрів прийняв постанову, що зробить легшим доступ до освіти для дітей з особливими освітніми потребами
18:44
Кабінет міністрів прийняв постанову, що зробить легшим доступ до освіти для дітей з особливими освітніми потребами

Більше класів зможуть стати інклюзивними, а діти з особливими потребами матимуть кращий доступ до освіти.  Потрібні для цього рішення прописано у Постанові Кабінету Міністрів України про  внесення змін щодо організації інклюзивного навчання, яку прийняли 9 серпня 2017р., №588.
“Для нас дуже важливо, щоб кожна дитина з особливими освітніми потребами мала змогу навчатися у колективі однолітків та не була відірвана від реального життя суспільства, якщо це можливо. При цьому надзвичайно важливо забезпечити таку дитину відповідним супроводом та переконатися, що для неї створено усі необхідні умови для навчання”, - зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Відтепер створити інклюзивний клас стане легше. Так, керівник загальноосвітнього навчального закладу може організувати клас з інклюзивним навчанням на підставі заяви батьків або законних представників дитини з особливими потребами, висновку психолого-медико-педагогічної консультації та за підтримки відповідного органу управління освітою.
Вирішити питання з матеріально-технічною базою допоможе освітня субвенція, яка виділяється на кожну дитину. Цільову освітню субвенцію на інклюзивну освіту у розмірі 209млн грн  Уряд вперше заклав у бюджет 2017 року. При цьому відповідальними за створення умов для навчання дитини з особливими освітніми потребами є місцеві органи влади, які мусять покрити усі  необхідні витрати, щоб підготувати школу до відкриття інклюзивного класу.
Передбачається, що кожній дитині з особливими потребами у школі розроблятимуть індивідуальний план розвитку. Розклад уроків для таких дітей складатиметься з урахуванням індивідуальних особливостей їх навчально-пізнавальної діяльності, динаміки розумової працездатності тощо. До розробки програми планують залучати не тільки фахівців, але й батьків  чи законних представників дитини.
Окрім цього, серед дітей, які мають змогу навчатися в інклюзивному класі, будуть і діти з дислексією.
Також для забезпечення  освітніх та соціальних потреб дитини тепер зможуть залучати соціальних працівників, батьків чи осіб, уповноважених ними. Раніше ж для допомоги дитині з особливими потребами у школі був присутній лише асистент вчителя.
Нагадуємо, що раніше Міністр освіти і науки України запевнила, що "інтернати для дітей з особливими потребами не будуть скасовані, поки інклюзія не стане якісною та доступною".
Інтернати є дуже різні – для дітей з особливими потребами, для обдарованих та для малозабезпечених дітей – і до змін у кожному з цих типів закладів потрібно підходити по-різному. На цьому наголосила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час прес-конференції у межах робочої поїздки на Львівщину.
"Інтернати для дітей з особливими потребами не будуть скасовані, поки інклюзія не стане якісною та доступною. Ми маємо забезпечити певний рівень для навчання цих дітей, і батьки мають право пересвідчитися, чи створено потрібні для їхньої дитини умови. Окремо хочу додати, що досвід передових країн свідчить, що присутність у класі дітей з особливими потребами оздоровлює моральний клімат в класі", – пояснила Лілія Гриневич.
Зовсім інша ситуація з інтернатами для дітей із малозабезпечених родин. На думку Міністра, гроші на їх утримання доцільніше направити в сім'ї.
Інтернати ж для обдарованих дітей, де здебільшого навчаються діти старшого віку, мають не лише зберегтися, а й розвиватися надалі.
“Ці інтернати – прообраз профільних старших шкіл. У них збирають обдаровану молодь з усієї країни, зокрема, тих дітей, що проживають у сільській місцевості і не мають іншого шансу отримати хорошу освіту”, – пояснила Лілія Гриневич.
Нагадуємо, що сьогодні, 12 травня, Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич перебуває з робочим візитом у Львові, де вона взяла участь у відкритті Всеукраїнської наради керівників органів управління освітою обласних та Київської міської державних адміністрацій, провела прес-конференцію, а також візьме участь у нараді з представниками ВНЗ Львівщини І-ІV рівня акредитації.

Постанова КМУ від 15.08.2011, №872 про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах

Категорія: Освіта України | Переглядів: 19 | Додав: Admin | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2017